31 iulie 2019, Autor: AMugglesReview
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

„The Terror: Infamia” este cel de-al doilea sezon al antologiei horror-dramatice distribuită de AMC, cu o poveste nouă și total diferită față de cea prezentată în  prima parte, care va avea premiera în data de 15 august, la ora 22:00.

Până să discutăm despre noile episoade, să începem cu începutul. După succesul de care AMC s-a bucurat după lansarea serialului „The Walking Dead: Invazia zombi”, aceștia s-au gândit să creeze un serial horror bazat pe cartea din 2007 intitulată „The Terror” a lui Dan Simmons. În luna martie a anului 2016 AMC deja programase nu mai puțin de 10 episoade pentru această adaptare, ca premiera primului episod să fie pe 25 martie 2018. Printre producătorii executivi ai mini-seriei se numără și un nume mare al cinematografiei, probabil neașteptat într-o asemenea circumstanță, Ridley Scott, nominalizat de trei ori la Premiile Oscar pentru munca sa ca regizor și cunoscut pentru operele sale science-fiction cum ar fi „Alien” sau „Blade Runner”. Deși echipa de producție i-a descris rolul lui Scott în acest proiect mai mult ca un „naș protector si spiritual”, aceștia s-au bucurat că le-a oferit lor șansa de a-și dovedi propria creativitate, dar a ajutat cu sfaturi bineprimite de fiecare dată când a fost nevoie ( „Not only were we inspired by so many of his films, we were grateful for the trust he bestowed on us to make the series we wanted.”).

Prima parte a seriei povestește călătoria unui echipaj britanic condus de căpianul John Franklin( Ciarán Hinds), în căutarea unui pasaj maritim prin care să ajungă în Oceanul Pacific, traversând Oceanul Arctic. Echipajul este îmbarcat pe două nave, HMS Erebus și HMS Terror (de unde și numele show-ului, deși poate avea mai multe semnificații). Cu toate că erau bine echipați pentru expediția polară, numeroșii navigatori ajung să se confrunte cu o forță neașteptată, un spirit antic ce se reîncarnase în trupul unui animal și are loc o vânătoare supranaturală asupra bărbaților din expediție. De aici începe o luptă atât interioară( în sufletul căpitanilor care încă încearcă să ia deciziile bune, în ciuda dificultăților), dar mai ales exterioară, și nu între echipaj și Tuunbaq (spiritul ce le dă târcoale), ci între însuși membrii echipajului. Ajung să fie create două tabere contradictorii și izbucnește chiar și o revoltă împotriva noului căpitan, Francis Crozier ( Jared Harris).  Teroarea din titlu se dovedește a însemna, până la finalul celor 10 episoade pe de o parte creatura antică, titlul uneia dintre nave sau frigul mistuitor, iar pe de altă parte dezumanizarea treptată a echipajului încercând să se adapteze noului mediu de viață. Unii dintre ei sunt obligați chiar să recurgă la canibalism, iar, cum cartea lui Simmons are și un sâmbure de adevăr (bazându-se pe călătoria lui Sir John Franklin din secolul al 19-lea), această ultimă parte ce pare greu de crezut este chiar cea adevărată.

Unul dintre personajele care iese în evidență în acest sezon este nimeni altul decât personajul principal, Francis Crozier, interpretat de Jared Harris. Cum Harris are un rol semnificativ și în noua și lăudata mini-serie „Cernobîl”, acela al chimistului Valery Legasov, nu am putut să nu găsesc niște asemănări între cele două personaje. Deși caractere diferite, din secole distanțate și puse în situații neasemănătoare, precum în „Cernobîl”, personajul lui Harris din „The Terror” reprezintă partea rațională a serialului. Dacă restul personajelor sunt mai mult sau mai puțin terifiate de noile circumstanțe în care se trezesc a fi puse, căpitanul Crozier încearcă să mențină o atmosferă normală și să ia mereu deciziile bune. În final, el este singurul supraviețuitor, ca un semn că el a rămas unica parte omenească de pe ce a fost odată un echiaj de 129 de britanici aventuroși.

Primele două episoade ale celui de-al doilea sezon au fost regizate de către Josef Kubota Wladyka, regizor care a contribuit și la alte seriale precum „Narcos” sau „Fear the Walking Dead”, iar producția a început undeva prin luna ianuarie a acestui an, în Vancouver. „The Terror: Infamia” prezintă o acțiune mai apropiată de vremurile noastre, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial și se învârte asupra unei comunități japoneze din Terminal Island, California. Chester Nakayama (Derek Mio) este un tânăr fotograf cu aspirații înalte de origine japoneză, dar născut în Statele Unite ale Americii. Toată viața lui prinde o întorsătură drastică atunci când în liniștita comunitate din care face parte încep să aibă loc o serie de omoruri și accidente puse sub semnul inexplicabilului de către locuitorii americani, dar japonezii tradiționaliști atribuindu-le unei forțe supranaturale din mitologia lor care îl urmărește pe tânărul fotograf, un spirit capabil de a-și transforma înfățișarea ce se arată sub chipul unei tinere atrăgătoare pe nume Yuko (Kiki Sukezane). Dacă acestea nu erau de ajuns, Războiul duce la forțarea populației japoneze de pe teritoriul american de a renunța la viața obișnuită, urmând a fi trimisă în tabere de concentrare cu condiții mizerabile.

Spre deosebire de sezonul precedent, cea de a doua parte începe în forță cu elementele supranaturale de j-horror (horror japonez) și o atmosferă misterioasă ce te cuprinde în decursul vizionării. Consider că poate captiva mult mai mult orie urmăritor încă din primele momente, atât datorită autenticității cadrelor, de la costumațiile specifice anilor `40, la peisajele aproape identice ale împrejurimilor, cât și prin prezentarea supranaturalului pentru a accentua de fapt tot răul creat de însuși oamenii din acea perioadă tragică din istoria omenirii. Deși acest spirit antic încearcă să răpună localnicii, aceștia sunt bântuiți și de către lumea în care trăisesc, și asta doar din cauza originii. Probabil că oameni buni, trăsăturile fizice au dus la judecata lor de către americani, cosiderând acești imigranți o rasă de spioni în cadrul Războiului. Din păcate, multă lume nu știe cât rău a produs propriul popor de-a lungul timpului, istoria fiind scrisă de învingători până la urmă, iar producătorul Alexander Woo a recunoscut că scopul principal al serialului este acela de a informa populația, mai degrabă decât de a o băga în sperieți prin legendele japoneze.

Cum Ridley Scott își continuă rolul de producător executiv din primul sezon, pe lista de credite apare un alt nume cunoscut din industria science-fiction a secolului trecut, George Takei, nimeni altul decât originalul Locotenent Sulu din „Star Trek”. Cu un rol secundar al unui bătrân din comunitate, Yamato-san, actorul în vârstă de 82 de ani a fost alegerea perfectă pentru rol, la doar 3 ani fiind nevoit să locuiască forțaț într-o tabără de concentrare alături de familia sa. El a fost cel care  a confirmat detaliul decorului în ceea ce privește tabăra de concentrare( “When I saw the replica of the internment camp in Vancouver, I immediately recognized it. The extent of the details was really impressive.”).

Cu povești distanțate ca perioadă de timp și bazate pe evenimente istorice diferite, cele două sezonae „The Terror” au, totuși, ceva în comun. Acel ceva este prezentarea umanității așa cum nu este des prezentată, mai mult ca dăunătoare decât ca salvatoare și asta poate deranja urmăritorii. Cu toate acestea, recomand serialul pentru toți iubitorii de noutate, adică a îmbrățișării dramelor istorice cu horror-ul, dar avertizez că trebuie să fie pregătiți pentru unele scene într-adevăr deranjate pentru ochiul sensibil.

Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat