19 iulie 2019, Autor: AMugglesReview
            Camera Secreta
            Articolele cele mai citite
            Aboneaza-te la Newsletter

Autori Filmsi
            Am gasit Pentru tine

Spre deosebire de celelalte seriale rezultate în urma colaborării Marvel-Netflix (precum „Marvel’s Daredevil”, „Marvel’s Iron Fist” sau  „Marvel’s The Defenders”), „Marvel’s Jessica Jones” ( pe scurt, „Jessica Jones”) s-a bucurat de un final binemeritat și nu a primit pur și simplu un cancel inexplicabil. Așadar, încă de pe 14 iunie am putut să o revedem pe eroina puțin ieșită din tipare cu blugii ei rupți, geaca de piele și bourbon-ul pe care îl bea zilnic în acțiune în cel de-al treilea și ultimul sezon al show-ului.

Episoadele primului sezon au apărut în întregime pe Netflix în data de 20 noiembrie 2015. Deși posesoare a unor puteri supraomenești, Jessica Campbell Jones (Krysten Ritter) preferă să rămână în umbră și lucrează ca detectiv particular la ceea ce numește „Alias Investigators” (aluzie la benzile desenate „Alias” după care a fost creat serialul). Ea este singuratică, neglijentă, nepăsătoare și puțin alcoolică, dar toate aceste aspecte negative s-au strâns în urma unor evenimente din trecut: familia ei a fost omorâtă într-un accident de mașină în urma căruia ea și-a dobândit puterile, a fost adoptată de  Dorothy Walker( Rebecca De Mornay), o mamă abuzivă față de fiica ei Trish Walker( Rachel Taylor), iar mai târziu a ajuns să fie marioneta lui Kilgrave( David Tennant), un răufăcător capabil să manipuleze lumea prin vorbele sale. Primul sezon se învârte în jurul relației cu Kilgrave și dorinței Jessicăi de a îl omorî pentru tot răul pe care l-a creat, în timp ce sezonul doi prinde un ton mult mai sentimental. În mod surprinzător, Jessica află că mama ei, Alisa Jones( Janet Mcteer), este încă în viață și posedă de asemenea puteri rezultate în urma unor experimente conduse de Karl Malus. Deși dorește să își recapete relația de altă dată cu mama ei,  Jessica își dă seama că acest lucru nu este posibil, deoarece experimentele la care fusese supusă aceasta o transformaseră într-un criminal în serie. Într-un final, eroina noastră este supusă unui sacrificiu enorm și își pierde atât mama, cât și încrederea în sora și cea mai bună prietenă a sa, Trish. Aceasta din urmă ajunge și ea la rândul ei să aibă puteri, fiindu-ne lăsat un indiciu chiar la final de sezon.

Sezonul trei se întoarce cu tonurile de jazz ce ajută la nuanța dark a serialului, oferindu-i o tentă de mister ce se potrivește cu personalitatea destul de retrasă a Jessicăi. Acum detectiv full-time, Jessica încearcă să își îndrepte reputația și să își lase în urmă trecutul, până când mama ei vitregă o angajează într-un nou caz. Persoana lipsă? Sora ei, Trish, de care nu mai auzisese de la moartea mamei ei biologice. Jessica acceptă cazul, fiind foarte bine plătit, și descoperă că Trish însăși, fostă vedetă de seriale pentru televiziune cunoscută și ca Patsy, și-a luat mantia de supererou pe umeri. Cele două prietene ajung până la urmă să se împace și să colaboreze, ajutate fiind și de Erik Gelden( Benjamin Walker) și descoperă niște amănunte neștiute despre un criminal în serie din New York.

Deși villain-ul din acest sezon, Gregory Sallinger( Jeremy Bobb) pe numele său sau Foolkiller în benzile desenate, nu este de natură superumană ca în celelalte două, pot spune că este mult mai puternic, inteligent, hotărât și plin de jocuri psihologice. Fiind tipul de psihopat cu traume ale copilăriei și complexe de inferioritate, nu arăta acest lucru, ci pare un simplu cetățean ca toți ceilalți, cu nenumărate diplome în inginerie, chimie sau psihologie. Orice modalitate de demascare ar fi încercat Jessica, Sallinger este mereu cu un pas înainte și încearcă la răndul lui să o aibă cu ceva la mână, voind să demonstreze că Jessica, dar mai ales puterile ei, sunt false. În paralel cu lupta Jessica-Foolkiller se desfășoară o altă poveste ce o are în prim plan pe avocata de renume Jeri Hogarth( Carrie-Anne Moss). Plină de succes și ambiție, dar și suferindă de o boală incurabilă, aceasta reușește să își deschidă propria firmă de avocatură și își adună ca asociați oameni de succes pe care îi scapă din necazuri pe sume considerabile. La un moment dat cele două planuri se intersectează și asta arată adevăratul caracter al lui Hogarth: deși o femeie puternică, este capabilă să sacrifice orice pentru a-și salva și menține integritatea.

Fiind un final destul de reușit, sezonul 3 din „Jessica Jones” poate fi considerat  o combinație dintre primele două, prin faptul că atât acțiunea, cu numeroasele bătălii, cât și relația dintre personaje sunt accentuate la fel de mult. Din punct de vedere al relației dintre personaje, Jessica întâmpină dificultăți cu două persoane: sora și prietena ei cea mai bună, Trish, dar și noul ei parteren și love-interest- Erik. Combinația Trish- Jessica nu mai este deloc ce a fost odată: dacă la început de nedespărțit, prietene ce aveau grijă una de alta, acum de abia își mai vorbesc. Cele două tinere se reunesc doar pentru a-l înfrânge pe Sallinger, iar una din ele se lasă purtată de val mai mult decât este necesar. În final, deși măsuri drastice sunt necesare ce le periclitează prietenia, Jessica se dovedește a fi partea rațională a cuplului și ia decizia corectă. Ce este interesant este o fază din episodul al doilea (intitulat „A.K.A You’re Welcome” , Krysten Ritter însăși fiind creditată ca regizor al episodului, fiind debutul ei regizoral), în care Trish probează mai multe ținute, în incercarea de a-și găsi o nouă identitate de așa numit „vigilante”. Unul dintre costume este chiar cel pe care Trish îl poartă în benzile desenate, acolo unde mai este cunoscută și ca Hellcat.  Ea îl refuză foarte diplomatic ( folosind cuvintele „Hell no!”), precum Jessica refuză costumul original din benzile desenate în primul sezon al seriei. Într-unul dintre interviurile pe care Krysten Ritter le-a oferit chiar studiourilor Marvel, ea a descris relația Jessica-Trish ca fiind plină de surprize și cu numeroase suișuri și coborâșuri în prietenia lor („It’s a bit of a roller-coaster with lots of ups and downs. Their relationship is the heart of the show”).

Declar că sezonul al treilea din Jessica Jones încheie în glorie (nu știm sigur dacă pentru moment sau definitiv) aventurile eroinei noastre. Spre deosebire de colegul ei Charlie Cox, protagonist al serialului „Marvel’s Daredevil”, care dorește să își reia rolul într-un viitor apropiat, Krysten Ritter nu se declară la fel de dornică de a o readuce la viață pe Jessica(„Do I think I’ll play her again? I don’t think so. (...) I feel good about closing the door.”).

Fani și ai benzilor desenate sau doar ai serilului, nu fiți dezamăgiți că „Marvel’s Jessica Jones” a ajuns la un final, ci bucurați-vă că s-a întâmplat. Cum Disney are în plan o platformă proprie de streaming, nu știm ce rezervă viitorul pentru serialele ce momentan sunt anunțate ca încheiate.

Comenteaza Subiectul
            Numele tau Email-ul tau Comentariul tau Introdu codul alaturat